|  A Lamborghini története  |  350 és 400 GT  |  Marzal  |  Miura  |  Espada  |  Islero  |  Jarama  |  Urraco  |  Countach  |  Silhouette  |  Jalpa  |  LM   |  Diablo  |  Murciélago  |  Gallardo  |  Reventon  |  Estoque  |  Minotauro  |  Sesto Elemento  |  Galéria  |

 

 
 
 
350 és 400 GT

350 GT

Az els? Lamborghini modell el?képe a Ferrari 250 GT modellje volt, ami egyrészt az elnevezésben is visszaköszön, másrészt maga Ferruccio Lamborghini sem tagadta, hiszen saját maga nyilakozta egyszer, hogy ? ugyan semmit sem talált fel, hacsak azt nem, hogyan kell a másoknál ellesett trükköket összerakni. A 350 GT motorjának alapja Ferrari motor volt, Alfa hengerfejekkel.
                                     
  Flickr by Jeff G
Prototípusa a 350 GTV volt, amelyet a torinói autó show-n mutattak be, ennek a végleges változata kapta a GT nevet. Tervezésében részt vett Giotto Bizzarrini, Gianpaolo Dallara és Franco Scaglione, az eredmény pedig egy nagyjából 3500 köbcentis V12-es er?m? lett.  Az autó 5 sebességes manuális váltót kapott, kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsult százas tempóra, és 245 km/h-s végsebességre volt képes. Az ára 15.600 dollár volt (mai értéken hozzávet?leg 100.000 dollár), és összesen 143 darabot gyártottak bel?le 1963 és 1966 között, amikor is a nagyobb motorral szerelt 400 GT váltotta le.


400 GT

A 350 GT utódja, ahogyan a neve is mutatja, 500 köbcentiméterrel nagyobb, 320 lóer?s er?forrást kapott, valamint a nagyobb testnek köszönhet?en kett? szükségülést is terveztek hátra, ahova a 350-esben csak a poggyászokat lehetett tenni. Összesen 247 darabot gyártottak bel?le három év alatt, ekkor az Islero váltotta fel. Készült egy speciális változata 400 GT Monza néven Neri és Bonacini jóvoltából, akik korábban a 350 GT-n is dolgoztak.

 
 
 
impresszum | jogi nyilatkozat | kapcsolat                                                                                        Lamborghini