|  A Lamborghini története  |  350 és 400 GT  |  Marzal  |  Miura  |  Espada  |  Islero  |  Jarama  |  Urraco  |  Countach  |  Silhouette  |  Jalpa  |  LM   |  Diablo  |  Murciélago  |  Gallardo  |  Reventon  |  Estoque  |  Minotauro  |  Sesto Elemento  |  Galéria  |

 

 
 
 
Countach

Lamborghini Countach LP 500 és 400


Flickr by Sfoskett
                                   
Az 1970-es években indult meg az egyik leghíresebb Lamborghini modell, a Countach gyártása, mely küls? megjelenésével összhangban kapta nevét. A szó a helyi piedmontese-i nyelv szerint arra a férfire használatos, aki egy gyönyör? n?t bámul. A modell sikerességét az támasztja alá többek között, hogy a 2004-es nemzetközi sportautó kiállításon a '70-es évek 3. legjobb sportautójának választották, s?t a '80-as évek sportautói között is felkerült a top 10-es listára. 

A 17 éven keresztül gyártották, és még a mai napig is sok rajongó tartja a '80-as évek szimbólumának. Ugyanannak a Marcelo Gandini Bertone-nak a formatervez? m?helyének terméke a stílus, mely a Miurát is tervezte. A forma széles volt, alacsony, és nem túl hosszú, külsejére a szögletesség volt jellemz?. Az ajtók forradalmi újításnak számítottak, itt jelent meg a felfelé kihajtható típus el?ször. A motorja tradicionális V12-es mely a hátsó kerekeket hajtotta meg, a jobb súlyozás céljából került a motor az autó hátsó részébe. Habár a tervez?k egy 5 literes er?gépet álmodtak meg az autó számára a kezdeti példányok még a Miura 4 literes motorját kapták. Ezt kés?bb felváltotta az 5, majd az 5,2 literes hengerenként 4 szelepes változat. Az autó küls? borítását a légier?-technikánál használatos alumínium oldotta meg, melyet egy versenyautóhoz hasonlatos cs?szerkezet? vázra er?sítettek, a kocsi alját pedig üveggyapotból készítették.

Ez egy igen drága eljárás, de a végeredménye egy nagyon er?s, mégis könny? (1500 kg) konstrukció megszületése volt. A prototípusból, a Lamborghini Countach LP 500-ból egyetlen darab készült. Sok átalakításra volt szükség a gyártás megkezdéséhez. A hátsó légh?tés kevésnek bizonyult a motor h?téséhez, így meg kellett növelni a légbeöml? kapacitást. A prototípus nem élte túl, egy törésteszt során összetörték acélból, hogy az eladásra szánt modellekb?l a legbiztonságosabb konstrukciót hozhassák ki.                                      
  Flickr by Karrmann


Lamborghini Countach LP 500

Az els? értékesített konstrukció az LP 400 nevet kapta. A típuson kicserélték a világító testeket kivéve a hátsót, és apróbb változtatásokat hajtottak végre a prototípushoz képest, így agresszívabb lett, mint az Gandini eredeti koncepciójában szerepelt a megnövelt légbeöml?kkel.

Lamborghini Countach LP 400 S

A második Lamborghini Countach modell az LP 400 S 1978-ban lett bevezetve. Motorikusan is kapott némi frissítést, de a leglényegesebb változás az opcionális hátsó V alakú légterel? szárny megjelenése volt, melyet szinte az összes új tulajdonos kért. Ezáltal nagyban javult az autó úttartása, de csökkent a végsebessége mintegy 10 MPH-val. Ekkor alakult ki a modell végs? alakja, melyet a gyártás végéig megtartottak.

Lamborghini Countach LP 500 S

A végs? típushoz tartozik a Lamborghini Countach LP 500 S modellje, melynek lényegi változtatása az 5 literes motor volt. Ezt kés?bb felváltotta az LP 5000 QS modell az 5,2 literes hengerenként 4 szelepes motorral. A karburátort is áthelyezték a motor fölé a jobb leveg?ellátás érdekében, ezzel viszont az addig is csekély kiláthatóság hátrafelé szinte nullára csökkent. Ezzel a modellel vált szét az amerikai, és az európai változat. Az európaiban hat Weber karburátort használtak, az amerikaiban pedig ezt felváltotta a Bosch K-Jetronic üzemanyag befecskendezési rendszer.

A Lamborghini Countach modellekb?l összesen 2042 db készült.

 
 
 
impresszum | jogi nyilatkozat | kapcsolat                                                                                        Lamborghini