|  A Lamborghini története  |  350 és 400 GT  |  Marzal  |  Miura  |  Espada  |  Islero  |  Jarama  |  Urraco  |  Countach  |  Silhouette  |  Jalpa  |  LM   |  Diablo  |  Murciélago  |  Gallardo  |  Reventon  |  Estoque  |  Minotauro  |  Sesto Elemento  |  Galéria  |

 

 
 
 
Espada


Flickr by Karrmann
                                     
Az Espada nemcsak az első sorozatgyártású négyszemélyes Lamborghini modell volt, hanem az egyik legsikeresebb típus is. 1968-tól kezdve egészen 1978-ig gyártották, ami egy sportautó életében nem kis idő.
 
Az Espada le sem tagadhatta volna, hogy előképe a csak kiállítási autóként tündöklő Marzal volt, de megjelenésére nagyban hatott az akkoriban megjelent új Jaguar E-type is. A kocsi formavilága Marcello Gandini-t dicsérte, így például az a formabontó megoldás, hogy a kocsi hátuljának nem a tetejét, csapták le, hanem az alját kanyarították felfelé. Talán az érdekes megoldásnak köszönhetően a kaszni kifejezetten hosszúnak látszik, pedig a tényleges hosszúsága alig több 4 méter 70 centinél. Az Espada név egyébként szintén kapcsolódik a bikákhoz - ahogy az a Lamborghininél később sem változott -, hiszen a matadorok hegyes végű egyenes kardját hívják így, mellyel szokás szerint a végső döfést ejtették a bikán.

Az Espada a Miurából ismert V12-es erőművet kapta meg, s a négyliteres motor 325 lóerős teljesítményével varázsolta el tulajdonosait, valamint azokat a szerencséseket, akik ha csak röpke időre is, de vezethették. Az élményt tovább fokozta a független felfüggesztés, a négy tárcsafék és a teleszkópos lengéscsillapító. A két ajtós kupé készítésénél egy meghökkentő megoldást érdekes módon nem vettek át a Marzalból, mégpedig a Lamborghini egyik védjegyének számító szárnyas-ajtót. Az Espadát már automatikus váltóval is lehetett rendelni.

A gyártás tíz éve alatt három generációt is megért, a motor is erősebb lett még egy picivel, sőt a harmadik generációs Espada kormánya már szervós volt.

 
 
 
impresszum | jogi nyilatkozat | kapcsolat                                                                                        Lamborghini