|  A Lamborghini története  |  350 és 400 GT  |  Marzal  |  Miura  |  Espada  |  Islero  |  Jarama  |  Urraco  |  Countach  |  Silhouette  |  Jalpa  |  LM   |  Diablo  |  Murciélago  |  Gallardo  |  Reventon  |  Estoque  |  Minotauro  |  Sesto Elemento  |  Galéria  |

 

 
 
 
Miura


A Lamborghini 1966 és 1972 között gyártotta a Miurát, ezt a kétüléses, középmotoros autócsodát. 1966-ban Genfben mutatták be Marcello Gandini által tervezett gyönyörűséget. Azonban nemcsak szép volt, de gyors is, melyről a V12-es 350 lóerős motor gondoskodott.

Flickr by createordie
                                    
  Flickr by Alfonso
A feltűnően hosszú orr és az igazi fastback hátsó ellenére nem a kocsi elejében, hanem az a hátuljában helyezték el a motort keresztbe, amit amit egy hatlépcsős redőny takart el a külvilágtól, melynek köszönhetően a motortérből feltörő csodálatos hangorkánt a külvilág is élvezhette, viszont a plexivel ellentétben a redőny nem fogta vissza a hőt, így a motor sem sült meg. 1967-ben elkészítették a tető nélküli roadster változatát is, amit a következő évben mutattak be a brüsszeli autókiállításon. A Miura indította be igazán a Lamborghinit, igen sok fogyott a méregdrága, húszezer dolláros (mai árfolyamon ötször annyiba kerülne) luxus sportkocsit.

Manapság igazi ritkaságnak számít, a forgalomban lévő néhány darab csillagászati árakon cserél gazdát, már ha egyáltalán valaki meg tud válni a Miurájától.

 
 
 
impresszum | jogi nyilatkozat | kapcsolat                                                                                        Lamborghini