|  A Lamborghini története  |  350 és 400 GT  |  Marzal  |  Miura  |  Espada  |  Islero  |  Jarama  |  Urraco  |  Countach  |  Silhouette  |  Jalpa  |  LM   |  Diablo  |  Murciélago  |  Gallardo  |  Reventon  |  Estoque  |  Minotauro  |  Sesto Elemento  |  Galéria  |

 

 
 
 
Miura


A Lamborghini 1966 és 1972 között gyártotta a Miurát, ezt a kétüléses, középmotoros autócsodát. 1966-ban Genfben mutatták be Marcello Gandini által tervezett gyönyör?séget. Azonban nemcsak szép volt, de gyors is, melyr?l a V12-es 350 lóer?s motor gondoskodott.

Flickr by createordie
                                    
  Flickr by Alfonso
A felt?n?en hosszú orr és az igazi fastback hátsó ellenére nem a kocsi elejében, hanem az a hátuljában helyezték el a motort keresztbe, amit amit egy hatlépcs?s red?ny takart el a külvilágtól, melynek köszönhet?en a motortérb?l feltör? csodálatos hangorkánt a külvilág is élvezhette, viszont a plexivel ellentétben a red?ny nem fogta vissza a h?t, így a motor sem sült meg. 1967-ben elkészítették a tet? nélküli roadster változatát is, amit a következ? évben mutattak be a brüsszeli autókiállításon. A Miura indította be igazán a Lamborghinit, igen sok fogyott a méregdrága, húszezer dolláros (mai árfolyamon ötször annyiba kerülne) luxus sportkocsit.

Manapság igazi ritkaságnak számít, a forgalomban lév? néhány darab csillagászati árakon cserél gazdát, már ha egyáltalán valaki meg tud válni a Miurájától.

 
 
 
impresszum | jogi nyilatkozat | kapcsolat                                                                                        Lamborghini